lørdag 9. november 2013

Hverdagen

Da har hverdagen innhentet oss her nede med forkjølelser, rennende neser, hoste, medisiner og annet moro. Lekser, matlaging...(he he takk og lov for at det er billig å spise ute), matpakkepakking og kjøp av doruller...og for ikke å glemme det hysterisk morsomme: vasking av hus! Sand lager jaggu mye støv, ikke så mye kaniner men shit for et LAG med sandstøv (vet ikke om det egentlig er et ord...men nå er det det!) det samler seg med en gang jeg snur ryggen til den nylig polerte overflaten. Fantastisk selvrealisering på gang...NOT! Kan si det sånn at når vi har kommet litt ovenpå økonomisk (Dvs ferdig med å handle forskjellige nødvendige og ikke fullt nødvendige (og noen absolutt ikke nødvendige, men bare måtte ha) tingene, ja da blir det hjelp i heimen! Jeg er allerede drittlei (beklager ordvalget mamma) å feie sand! Men tanken på å måke snø eller jage hybelkaniner frister ikke noe mer så jeg blir her litt til;o)

Andre dagligdagse sysler: Sverre er i full jobb og reiser kl 0700 eller før, og dagene blir lange for han. Hjemme mellom 17 og 18. Nå begynner også noe reising og først ut blir India i 2 dager. Ja også skal han på golf da! Som tilskuer til DP World Tour Championship ( alle verdens beste golfere møtes her i Dubai). Phu slitsomme dager...hihi.  (PS det er faktisk med kunder da...og det serveres alkohol...kan jo bli sent da...og så er det ganske varmt her...Slitsomme dager.no) Når han ikke gjør dette er det jo ganske festlig å følge med på hvordan de ulike på teamet hans oppfører seg og konsekvensene...Degradering og tap av 10% lønn ja det er daglig kost om du ikke oppfører deg etter standarden her nede, og den er HØY! Så det er litt arbeidssvette som også pipler frem i panna på mannen min. Stolt av han jeg<3

Frøya har startet på skolen! En liten skole rett ved her vi bor, med det fjonge navnet "International Academy for exelence". (Vel jeg har IKKE gått der så jeg beklager evt skrivefeil...) Det er totalt 70 elever på hele skolen og 1 og 2 klasse går sammen. De er 10 elever på disse to trinnene. Frøya har allerede funnet seg ei venninne, men savnet etter klassen og vennene hjemme er ennå stort. Klassebildet og gruppebildet fra Håndballskolen henger på veggen på rommet. Språk er ikke noen utfordring for denne jenta, nei det hun ikke kan på engelsk det sørger hun for å lære lærerne på norsk. Så det så! Løsningsorientert kalles det!

 
Første skoledag og kjempe spendt.
Gikk bedre for henne enn for meg...jeg grein så snørr og tårer rant i bilen på vei hjem..

 
Dag nr 2. Med skole uniform! Frøya synes det er helt greit og det gjør jeg også! Ikke noe stress om morgningen om hva hun skal ha på seg eller ikke og ikke noe motepress. Kjempedeilig! 

Hmmm og hva gjør jeg og Emil? Neiiii... vi kan kose oss med tur til sjømannskirken og juleverksted med Helen Myhrvold (anbefaler hennes blogg: www.myhrvoldsdubai.blogspot.com):

Se så flink jeg er!

Se så flink JEG er!

Den tradisjonsrike jule.....kamelen? He he kjempe fiiiin! Må ha den bare MÅ ha den.
(Litt usikker på om den slår helt an til julepynt hjemme i Norge, men her er den blitt en hit!)

 
...eller bare den vanlige blingkamelen til pynt i hverdagen!

Helen og Emil er blitt gode venner<3 Helen forsøker å sy og Emil lærer Helen DS.
 
 
Ja hva annet gjør vi?
 
Jo vi møter gode venner på mall til lunsj og skravling.( Mer om de ulike Mallene på egne innlegg.)
Eller vi vasker hus, vasker opp (ja vi har ikke oppvaskmaskin), vasker klær, rydder klær...nei jeg stryker de ikke!...., rydder hus, handler mat...og doruller, tørker sand og vasker sand og feier sand og støvsuger sand....ja kort sagt dagene begynner å normalisere seg. Vel etter Dubaistandar da....for vi bader også...når vi ikke har noe annet å gjøre;o)
Det ser ut til at vi alle kan bli vandt til dette....men jeg savner oppvaskmaskinen min....ja og familie og venner også da!
 
 

 

2 kommentarer:

Elisabeth prest sa...

Julekamel er så absolutt "innafor"...for hva tror du de Hellige Tre Konger red på der de fulgte etter stjerna? ;)

Lykke til med resten av juleforberedelsene - jeg gleder meg til å se julepalma med stjerne i toppen, slitter og stas :D

Unknown sa...

Masse god bedring :-)Hverdagen hos dere høres ut som går kjempefint, hihi..du sliter med sanda som kommer inn, mens jeg sliter med alt lauvet som kommer inn ;-) Du får ønske deg en oppvaskmaskin til jul, Elin ;-) Så godt å høre at det går bra med ungene, og at Frøya trives på skolen. Ungene klarer seg jo oftere bedre enn oss, sånn med å forstå hverandre :-) Hvordan er det med jul der nede, feirer araberne jul? Regner med dere skal gjøre?! Får dere ned noen kjære fra Norge? Vi reiser til svigers på Tenerife i år, og må si jeg gleder meg enormt! Hvor lenge skal dere bo der nede forresten? Klem fra Norge

Legg inn en kommentar