søndag 20. oktober 2013

Dune Bassing 20.10.13

Dune Bashing in Dubai 20.10.13

Hvem trenger vel båt og bølger når man kan kjøre i sanddynene i Dubai?
Kl 1530 ble vi hentet opp hjemme av Gulf Ventures og vi lastet inn både store og små, drikke, ekstra klær (note to self: don't need that! Fortsatt 31 grader ved pick up) og bilstoler. Lenge leve sikkerheten! And off we go!


 
 
Forventningene til ungene var til å ta og føle på, og Emil var helt i hundre over at han endelig skulle få ri på kamomel! (les: kamel) Frøya var noe mer rolig for hun har jo tross alt gått på ridekurs...med hest og så stor forskjell kan det umulig være...?!
 
Etter vel 40 minutter i retning Hatta fjellene var det på tide å ta disse merkelige skapningene nærmer i øyemed...vi hadde allerede blitt fortalt at de varierer "noe" i pris: alt fra 8000 AED (kurs: 1.7) til den nette sum av 3 millioner AED...hmmm lurer på hvor mange sånne jeg kan få i bytte for Sverre?
 
 
Veddeløps kameler under trening...noe for Norsk Tipping kanskje?  
 
Den noe mer "vanlige" kamel....



 
 
 
Så var det litt tid for å leke litt i sandkassa mens vi venter på at hele gruppa skal samles og sjåførene klargjør bilene med å tømme dekkene for noe luft.......
 
On the top of the World!

 

Love is in the.....sand?!

HELLO WORLD!
 
 
Weeeee woop wooop hysterisk morsomt!
Vi stopper for å se på solnedgangen...
 

...og jeg har kontrollen på når den får gå ned....alle må vente på MEG!

 

The Sun Set in the Dessert.
 
PS det blir fort mørkt i ørkenen....så vi kjørte raskt videre for litt mat, riding på kameler, aking i sanddynene og litt magedans. (Nei ikke av undertegnende!  HEY hvem lo!?)
 
 
 


Sverre og Frøya prøvekjører kamelkreftene. Dette er kjempegøy! hyler Frøya og holder på å le seg i hjel. Må jo nevnes at Emil også fikk seg en tur etter noe tenketid, men da var det for mørkt og jeg fikk ikke tatt bilde. Men det er helt sikkert ikke siste gang vi gjør dette...kanskje kommer det noen gjester som også vil være med;o)
Magedans er stort for Emil. Han sitter som forsteinet og er rett og slett imponert: det der var skikkelig fin rompedans mamma...og se: hun har pupper sånn som deg! Hmmm takk for det skatten min.
Jeg forsøker å fortelle min noe sta og bestemte 3 åring at det heter magedans, men får da følgende forklaring: mamma det gåkke ann å danse med magen! Se det er rompa som danser helt av seg selv! Ja det må jeg jo se så takk for oppklaringen skatten min<3
 
Så går kvelden mot natt og vi vender nesene hjem igjen. Slitne, men med mange nye inntrykk og noen erfaringer rikere.
 

1 kommentar:

Unknown sa...

Takk for fin tur Elin :)

Legg inn en kommentar